Renault Trucks Türkiye
Raporlar
Amacım her kasaba ve şehirde elektrikli kamyonlara sahip olmak!
Elektrikli Araçlar
Yeşil Enerji
Jul. 5 2021
Yarının kamyonlarını ben icat ettim
Philippe Le Brusq, Renault Trucks'ta e-mobilite sistemleri mühendisidir. 13 yıldır kentsel elektrikli ve hibrit kamyonlar üzerinde çalışıyor.
"Toulouse'da soğuk ve kuru bir Şubat 2003 sabahı ve ben elektronik okuyan bir öğrenciyim. Her gün olduğu gibi ve pencerelerim kapalı olmasına rağmen, aşağıdaki teslimat kamyonunun gürültüsüyle uyandım. öğrenci odası. Kamyonun yaptığı onca gürültüye rağmen, kesinlikle bir çalar saate ihtiyacım yoktu… o günlerde sessiz bir motor çok nadir duyulurdu. Ama ya bir elektrik devrimi yapsaydık? kamyon...
Bugün için hızlı ileri ve neredeyse oradayım. Kentsel elektrikli kamyon ekolojik, ekonomik ve sosyal olarak mükemmel bir anlam ifade ediyor.
CO2 emisyonlarını sınırlamak, ağır kamyonlar için gerçek bir zorluktur
Son 13 yıldır AB Volvo Group tasarım ofisinde e-mobilite sistemleri mühendisi olarak çalışıyorum ve bu süre boyunca daha sürdürülebilir çözümler geliştirmek için elektronik alanındaki becerilerimi kullanmaya çalıştım. Daha az enerji kullanan ve yenilenebilir enerji kaynaklarıyla uyumlu, daha az kirletici bir ulaşım şekli benim için bir öncelik ve kişisel bir hedef! Bunun nedeni, yerel düzeyde, giderek daha fazla insan şehirlerde yaşarken, nitrojen oksit (NOx) ve ince partikül emisyonlarını azaltmak artık çok önemli. Ve dünya çapında CO2 emisyonlarımızı azaltmak bizim için de aynı derecede zorunludur. Ancak gürültü kirliliğini sınırlamak ve endüstriyel araçları daha konforlu hale getirmek de topluluklar için önemli hedeflerdir.
İşimde en çok gurur duyduğum şeylerden biri, on yıllık bir çabanın, milyonlarca avroluk yatırımın ve birçok terk edilmiş prototipin ardından elektrikli kamyonların Renault Trucks'ta artık seri üretime geçtiğini görmek. Bu bahar, Caen yakınlarındaki Blainville fabrikamız, günlük 125 ila 250 mil menzile sahip bu 16-26 metrik tonluk kamyonların seri üretimine başladı. Özellikle çöp toplama veya soğutmalı taşıma için kentsel ve banliyö bölgelerinde kullanım için mükemmel bir şekilde tasarlanmıştır. 12 metreye kadar uzunlukları, genellikle şehirde gördüğünüz 3,5 metrik tonluk kamyonetlerden çok daha fazla varlığa sahipler. Bu, kentsel çevrede bir metrik ton malın taşınması için gereken enerjiyi optimize eden teknolojide gerçek bir atılıma işaret ediyor. Nihai hedef, daha iyi bir enerji dengesi elde etmektir.
Akülerini şarj etmek için fren enerjisinin %25'ini geri kazanan elektrikli kamyonlar
Bu yeni elektrikli kamyon modelinin üretime alınmasına birçok yenilik katkıda bulundu. Belki de en önemlisi, şimdi benzeri görülmemiş bir olgunluk düzeyine ulaşmış olan lityum iyon pil teknolojisidir. Örneğin bu sistemler artık araç akülerini 'uyandıran' yenilikçi bir sistem kullanarak -15°C'nin altındaki ve 40°C'nin üzerindeki aşırı sıcaklıklara uyum sağlayabiliyor. Fren sistemleri de çok büyük ilerleme kaydetti: şimdi fren enerjisinin %25'i geri kazanıldı! Sonuç olarak, günümüzün elektrikli kamyonu, en son teknolojilerin saf bir konsantresidir.
Ama tüm bunlar için, kullanımı çok basit. Üç yerine iki pedal, dizel bir araca göre daha az düğme ve şalter, ergonomik olarak tasarlanmış, sessiz, sıfır titreşim... Bu araçları deneyen tüm sürücüler kazanıldı. geleceğin şehir içi kamyonunun elektrikli olacağından hiç şüphem yok, bundan eminim!
Şimdi 2020'de öğrenci hayalim neredeyse gerçek oldu ... şehirlerimizde karbonsuz ulaşım yaygınlaşıyor ve bu sadece gezegen için iyi olabilir. »
Profil
Philippe Le Brusq (37) bir e-mobilite sistemleri mühendisidir. Son 13 yıldır Renault Trucks için Volvo Group tasarım ofisinde çalışıyor. 20'den fazla elektrikli ve hibrit kamyon prototipinin tasarımına ve 10 patentin dosyalanmasına katkıda bulunmuştur. Lyon'da yaşıyor ve elektroniğin yarının kentsel ulaşımı için daha sürdürülebilir ve daha çevre dostu çözümlere katkıda bulunacak çok şey olduğuna inanıyor. Bunu profesyonel ve kişisel tutkusu haline getirdiği noktaya kadar.