Renault Trucks Türkiye
Müşteri görüşleri
Feldschlösschen: 2013'ten beri elektrikli kamyonlarımız bize rekabet avantajı sağlıyor
Dağitım
Elektrikli Araçlar
Mayıs. 6 2021
Thomas Stalder, İsviçre'deki en büyük bira fabrikası ve içecek tedarikçisi olan Carlsberg Group'un yan kuruluşu Feldschlösschen'de VP Müşteri Tedarik Zinciri'dir. Röportajında, elektrikli kamyonların karbon nötr lojistiğe stratejik katkısının altını çiziyor.
Firmanızı ve pazarını tanıtır mısınız? 1876 yılında Theophil Roniger ve Mathias Wüthrich tarafından kurulan Feldschlösschen, 120 yılı aşkın süredir İsviçre'de pazar lideridir. İsviçre'de 21 farklı yerde 1.200 personel istihdam etmektedir. İki üretim merkezinde bira üretiyoruz: Rheinfelden ve Sion. Rhäzüns'te meşrubat ve şişelenmiş maden suyu üretiyoruz. İsviçre'deki bira pazarı istikrarlı ancak bira fabrikalarının sayısı sürekli artıyor. Dünya çapında en fazla sayıda bira fabrikasına sahibiz. Pazar bu nedenle oldukça rekabetçidir.
Şirketiniz çevrenin korunmasına kendini adamıştır. Bu alandaki temel başarıları nelerdir?‘Hep Birlikte SIFIR’ programımızla dört temel alanda iddialı hedefler belirledik: karbon ayak izi, su atığı, sorumlu içme ve endüstriyel kazalar. Karbon ayak izi alanında, geçtiğimiz yıl kendi ürettiğimiz yenilenebilir enerji payımızı% 50'den% 66'ya çıkardık. Bu, biyogazın kendi operasyonlarımızda kullanılması ve ısı üretimi için kullandığımız alkolsüz bira üretiminde alkol kullanımıyla mümkün olmuştur.
Çevrenin korunmasına profesyonel ve kişisel katılımınız konusunda sizi özellikle gururlandıran nedir?
Bira doğal bir üründür. Hammaddelerimizi doğrudan doğal kaynaklardan elde ediyoruz ve dolayısıyla çevre ile her zaman yakın bir ilişki içinde olduk. Çevre koruma, onlarca yıldır bizim için önemli bir tema olmuştur. Net hedefler belirledik, Paris iklim anlaşmasına abone olduk ve 2030 yılına kadar karbon nötr olmayı planlıyoruz. Kendi çabalarımızla etkimizi sıfıra indirmemize yardımcı olacak çok sayıda önlem belirledik.
Elektrikli kamyonları satın alarak karbonsuz lojistik yolunda önemli bir adım daha attığımız için gurur duyuyorum. Birkaç yıldır bu adım için hazırlanıyoruz. 2008'in başlarında, müşteri teslimatları için ilk E-araç filosunu piyasaya sürdük. Lojistik ağımızın bir parçası olarak sürekli olarak demiryollarını kullandık. Ancak kısmen alkolsüz biradan alkol kullanımıyla% 66'ya ulaşan kendi işletmemizden yenilenebilir enerji üretiminin payından da gurur duyuyorum.
Ayrıca kişisel olarak CO2 ayak izimi olabildiğince azaltmaya kararlıyım. Fosil yakıtları kullanmadan enerji açısından verimli bir şekilde yaşıyorum, kendi kendine tedarik olarak kendi evimde elektrik üretiyorum ve kısa yolculuklar için evde üretilen elektriğimizle çalışan bir elektrikli araba kullanıyoruz.
Carlsberg Group ve Feldschlösschen'in karbonsuz teslimat politikasında elektrikli kamyonlar nasıl bir rol oynuyor?
Elektrikli kamyonlar, planımızın önemli bir parçası olan karbonsuz lojistik hedefimize büyük katkı sağlıyor. En uzun tedarik yolculukları için demiryolu ve daha kısa olanlar için elektrikli kamyonlar kullanıyoruz. Bu politikayı birkaç yıl önce benimsedik ve başarmak için tutarlı bir şekilde çalıştık. Karbonsuz lojistik vizyonumuz var ve bu yolculuğa elektrikli kamyonların tanıtımıyla çok erken başladık. İlk 18 tonluk kamyonları 2013 gibi erken bir tarihte İsviçre'de tanıttık. Birçok test yaptık ve Zürih'teki İsviçre Federal Teknoloji Enstitüsü (ETH) bizim için bir çalışma gerçekleştirdi ve ekolojik ve ekonomik bir analiz sağladı. Arkamızda önemli bir deneyime sahibiz ve bunu elektromobilite alanında daha fazla ilerleme kaydetmek için kullanmak istiyoruz.
Neden 20 D Wide Z.E'yi almaya karar verdiniz. Renault Trucks'tan araçlar?2013 yılında ilk 18 tonluk elektrikli kamyonları test ettikten ve deneyimlerimizi gözden geçirdikten sonra, beş yıl önce elektrikli kamyonlara geçme kararını aldık. Renault Trucks ile konuşurken, onlarla birlikte olasılıkların var olduğunu ve bir an önce geçiş yapma planlarımızın anlaşıldığını çabucak fark ettik. Renault Trucks ile çok yakın çalışıyoruz ve çok açık ve yapıcı bir şekilde tartışıyoruz, bu da bizi doğru ortak olduklarına ikna etti. Ayrıca, Renault Trucks Financial Services tarafından önerilen finansman çözümü, kararımızı almamıza ve 20 D Wide Z.E. için sözleşmeyi imzalamamıza yardımcı oldu. kamyonlar.
Elektrikli kamyonlar rekabet avantajı elde etmenize yardımcı oluyor mu? Çevresel sorunlar tüketici için daha önemli hale geldiğinden, bu teknolojiyi kullanmak kesinlikle bir avantajdır. Bu şekilde müşterilere hedeflerimizin sadece kağıt üzerinde soyut olmadığını, aslında uygulandığını gösterebiliriz. Ancak hırslarımız bundan daha eskilere gider. Karbon nötr olma tutkumuz iklim gösterilerinden çok önce vardı. Bir işletme olarak, gelecek nesillere karşı sorumluluklarımızın farkında olmamız gerektiğine ve hasarsız bir çevreyi geride bırakmak için elimizden gelen her şeyi yapmamız gerektiğine inanıyoruz.
Elektrikli kamyonların ekstra maliyeti şirketiniz için ekonomik avantajlarla mı telafi ediliyor? Açıkçası elektrikli kamyonların ekonomik bir değerlendirmesini yaptık. Her şeye rağmen, fosil yakıt kullanan kamyonlardan başlangıçta daha ekonomik olmasa bile, yeni teknolojiye yatırım yapmaya hazır olmalıyız. Uzun vadede bu doğru harekettir.
Bir elektrik filosu teslimat organizasyonu açısından ne anlama geliyor? Sürücülerimiz elektrikli kamyonlara alışmak zorundalar, ancak onları kullanmaktan gurur duyuyorlar, Feldschlösschen'in bu alanda da öncü bir rol üstlenmesinden ve bunun bir parçası olmalarından dolayı çok mutlular. Sürücülerin başlangıçta eğitilmesi gerektiği gerçeğinin dışında hiçbir şey değişmedi. Her zaman olduğu gibi yine de müşterilerimize günlük teslimat yapıyoruz.
Yatırımınızdan ne gibi avantajlar bekliyorsunuz?CO2 hedeflerimize ulaştığımızı. Ve bu yeni teknolojiyle daha fazla deneyim kazandığımızı.
Lojistik ve elektro-mobilitenin geleceğini nasıl görüyorsunuz? Şu anda geliştirdiğimiz gibi kombine demiryolu-elektromobilite modelleri, gelecekte diğer işletmeler için de bir model oluşturabilir.