Renault Trucks Türkiye
Müşteri görüşleri
Renault Trucks C Optitrack - Fransa - Transports Ferrato
İnşaat
Mart. 9 2021
Christian Vinet, Nisan ayından beri kullandığı Renault Trucks C Optitrack kamyonuyla aracın performanslarını farklı koşullarda test etme fırsatını buldu: Otoyolda, şantiyede veya kaygan zeminde… Sonuç: Kolay kullanılan, çok amaçlı ve sağlam bir araç!
TRANSPORTS FERRATO
FAALİYET KONUSU: Kamusal İnşaat ve Bayındırlık sektörlerine yönelik sürücülü kamyon kiralama hizmetleri.
KURULUŞ TARİHİ: 1962, Marsilya.
FİLO: 55 araç, bunların içindeki Renault Trucks kamyonlardan 8 adedi kendi mülkiyetlerinde, 4 adedi ise uzun süreli kiralanmış.
ÜCRETLİ PERSONEL SAYISI: 50.
Saat sabahın altısı. Christian Vinet, Marsilya Eski Limanına sadece birkaç kilometre uzaklıkta, Kamusal İnşaat ve Bayındırlık sektörlerine yönelik sürücülü kamyon kiralama hizmetlerinde uzman Transports Ferrato şirketindeki çalışma gününe başlamaya hazırlanıyor. Günün programı şöyle: La Ciotat tersanesinden bir kazıcı ekskavatör yüklenecek, bir başka şantiyeye götürülecek, sonra geri dönüştürülecek molozları boşaltmak üzere Gardanne taş ocağına gidilecek ve son olarak rota şehrin kuzeyindeki bir karayolu şantiyesine çevrilecek. Her bir görev arasında farklı römorklar bağlamaya ve çözmeye mecbur bırakan bir zaman kullanımı var. Ve Christian Vinet, bir aydan biraz daha uzun bir zamandan beri Optitrack donanımlı, 4x2 konfigürasyonlu bir Renault Trucks C ile görev yapıyor.
HER DURUMA UYUM SAĞLAYAN BİR ARAÇ
“Bir 6x4 çekiciyi 2 dingilli, 50 ton çekebilen bir araçla değiştirmek istiyordum” diye anlatıyor Robert Ferrato. “Bana hem güçlü hem de zorlu arazi yapılarında her türlü durumdan sıyrılmasını bilecek bir araç lazımdı. Beni mahçup etmedi”. Christian Renault Trucks C Optitrack kamyona bir tank taşıyıcı yarı römork bağladı ve La Ciotat yönüne hareket etmek için hazırlık yapıyor. “Bu aracı bir aydır kullanıyorum ve şu ana kadar da çok memnun kaldım, çünkü hiç beklemediğim, hele bir 4x2’den hiç beklemediğim nitelikleri var!”. Christian 23 senedir bu mesleği sürdürüyor. “Önceleri otoyolda ağır vasıta çekme-kurtarma işleri yaptım, sonra kamusal inşaat ve bayındırlık işleri sektörüne geçtim. Ben aynı zamanda teknisyenim”. Sabahın bu saatinde sahile tepeden bakan otoyolda trafik henüz akıcılığını koruyor. Tersaneye ulaşmak için zorunlu olarak eski şehri boydan boya geçmek, eski liman boyunca ilerlemek, birkaç dar kavşağı aşmak gerekiyor… La Ciotat bu tip araçların dolaşabileceği şekilde tasarlanmamış, ama Christian varış yerine zorluk çekmeden ulaşıyor. Ekskavatör La Ciotat şehrinin parlak zamanlarından kalma, terkedilmiş hangarlar arasında boş bir alana parkedilmiş. Bugün tersane süper yatların yapım ve bakım işleri sayesinde yeni bir soluk kazandı. Ekskavatör birkaç dakika içerisinde tank taşıyıcının üzerine sağlam bir şekilde yerleştirildi ve Christian tekrar yola koyuluyor. Trafik, sürekli frenlemelerle, durmalarla, yokuşta kalkışlarla giderek yoğunlaşıyor. “Renault Trucks C kamyonun yol tutuşu beni çok etkiledi. Çok iyi ayarlanmış, otomatikleştirilmiş şanzıman sayesinde vites geçişleri kesintisiz yapılıyor. Hız sınırlayıcıyı sabit hız moduna ayarlamak yetiyor, araç kendiliğinden yavaşlıyor. Fren pedalını çok az kullanıyorum”. Yakıt tasarrufuna olumlu etkisi olan bir sürüş kolaylığı. “Eski Renault Premium kamyonla ve aynı mesafeli güzergâhlarla karşılaştırdığınızda rahatça 160 - 180 litre fark görebilirsiniz. Otomatikte kullandığınızda yeşil bölgenin dışına hiç çıkmıyorsunuz”.
ARAZİDE ÇOK AMAÇLI KULLANIM
Transports Ferrato genel merkezine dönüldüğünde yarı römork değiştiriliyor. Christian Marsilya’ya yaklaşık 40 km. uzaklıktaki Gardanne taş ocağına götürmek üzere, moloz yükleyici iş makinesi yüklenmiş bir yarı römorku kamyonuna bağlıyor. Varış yerindeki koşullar uğraştıracağa benziyor: son zamanlarda çok yağmur yağdı ve taş ocağının her köşesi yokuşlu zemini büyük olasılıkla çamurlu ve kaygan olacak. Halen bu kalker taş ocağı inşaatlardan ve hafriyat şantiyelerinden çıkartılan inert atıkları geri dönüştürerek inşaat malzemeleri imal ediyor. İşletmeye ulaştığında Christian kamyonu kantara yönlendiriyor. Toplam ağırlık: 27 ton. Ardından aşırı seviye farklılıkları bulunan karmaşık kaygan zeminler arasından geçerek yük boşaltma yerine geliyor. “Engebeler aşarken zorlukla karşılaştığınızda ve arka tarafın patinaj yapmaya başladığını hissettiğinizde, öndeki iki tahrik tekerleğini harekete geçirmek için Optitrack moduna geçmekte tereddüt etmemelisiniz”. Ve genellikle bir 6x4’ün kaydığı ve ilerlemekte güçlük çektiği yerlerde, Renault Trucks C Optitrack engelleri aşıyor. “Ön paneldeki basit bir buton Optitrack sistemini devreye almak için yeterli oluyor. Ve sonra, unutmadan söyleyeyim, araç 25 km/saat hıza ulaştığı anda sistem otomatik olarak devre dışı kalıyor”. Böylelikle Christian gönül rahatlığıyla sürüşe, virajları ve yokuşlu yolları uygun hızda aşmaya konsantre olabiliyor. Şimdi yükünü boşaltması için moloz yığınının üzerine döşenmiş bir rampaya çıkması gerekiyor. Renault Trucks C Optitrack kolayca rampanın tepesine kadar geri gitmeyi başarıyor. “Daha önce de kamyonlarla çamura battım ve kamyonları kurtarmayı başaramadım çünkü tamponlar takılıp kalıyordu. C Optitrack kamyonun yerden yüksekliği çok daha fazla, ayrıca tampon açısı her yerden, hatta “berbat” zeminlerden bile sıyrılmasını sağlıyor!”.
VERİMLİLİKTE GÖZLE GÖRÜLÜR ARTIŞ
Renault Trucks C Optitrack kamyonun kullanım kolaylığı bir römorkun asfalt tesisine girişi sırasında da testten geçti. Zira bu en az kırkbeş dakika ayırmak gereken uzun ve hassas bir manevra. “Bu römorklar son derecede ağırlar ve 35 m.ye varan uzunlukları var. Bu tip giriş işleminin bir ileri, bir geri giderek santimetre hassasiyetinde yapıldığını bilmek lazım… ve genelde, kırkbeş dakika sonunda debriyaj alev alacak hale geliyor”. Christian burada da Renault Trucks C Optitrack kamyonun performansları karşısında şaşkınlığını gizlemiyor. “İnanılmaz bir kullanım kolaylığı var, 4 tekerlekten tahrikle kalkışın yumuşaklığı beni şaşırttı. Çok uzun zamandan beri atıl duran ve küçük fren sorunları bulunan bir römorku çekip çıkarmayı başardı! Optitrack sistemi arka tahrikli dingilin harekete geçmesine yardımcı oluyor ama yumuşak bir biçimde, debriyaj boşa dönmüyor”. Aracının performanslarını teknisyen gözüyle ustalıkla ve ayrıcalık yapmadan analiz edebiliyor. Çünkü müşteri sahada, kiraladığı aracın hizmetini beğenebilir ve güvenini sürdürmeye karar verebilir… ya da tersi olabilir! “Bu kamyon şantiyelerde çok ünlü oldu, o kadar ki benden gelecek sene için rezervasyon isteyenler bile var”.
DURANCE GRANULATS
Gardanne bölgesindeki bir kalker taş ocağını işleten Durance Granulats şirketi alüvyonlardaki kayaları çıkartıyor ve kamusal İnşaat ve Bayındırlık sektörünün inert (çevreyi kirletmeyen) atıklarını inşaat malzemeleri şeklinde tekrar değerlendirmek üzere geri dönüştürüyor. “Şirketimiz bölgede bu konuda öncü olmuştur” diye altını çiziyor tesis sorumlusu Alexandre Liegeon. “Her sene tesislerimizde (Gardanne ve Meyrargues) yaklaşık 300.000 ton inert malzemeyi, ayrıca atık toplama merkezlerinden tankerlerle gelen molozları teslim alıyoruz”. Pazar sürekli gelişiyor çünkü bu şekilde geri dönüştürülen malzemeler daha az maliyetli ve doğal ürünlere göre daha kaliteli oluyor. Nitekim geri dönüşüm orijinal malzemelerle aynı özelliklerin korunmasını sağlıyor”. Böylelikle, taş ocağının kıvrımlı bozuk yollarında, boşaltılacak malzemelerle veya teslim edilecek bitmiş ürünlerle dolu kamyonların hiç bitmeyen hareketliliğine tanık oluyoruz. Bugün bu kazı topraklarının %60’ı molozlara “yeni bir yaşam” sağlamak için geri dönüştürülüyor, bu da 20.000 kişilik bir nüfusun tüketimine eşdeğer. Diğerleri yanında, doğal kaynakların tasarruflu kullanımını sağlayan, atık depolama merkezlerinin aşırı yoğunlaşmasını önleyen ve bir seferde iki nakliyeyi birden yapmayı elverişli kılarak karayolu trafiğinin etkisini sınırlayan bir faaliyet.
KONFORUN GÜVENLİK VE SAĞLAMLIKLA BÜTÜNLEŞMESİ
“Günün 6-7 saatini bu kamyonda geçiriyorum, yüklemeler, boşaltmalar, yarı römork değiştirmeler buna dâhil değil” diye vurguluyor Christian. Renault Trucks C kabininde çift cam sayesinde mutlak bir sessizlik hüküm sürüyor. Her şey güzel tasarlanmış, tüm kumandalar elimin altında, Bluetooth® sisteminde ciddi geliştirme yapılmış, seste eko yok. Araç bilgisayarı sezgisel özellikte, eşya saklama bölmeleri geniş, yatak konforlu… Kısacası, her sabah işe zevkle geliyorum, çok daha rahatım, daha az yoruluyorum. Mola uyarılarını durmanın zorunlu olduğu andan 10,15,30 dakika erken alabilecek şekilde ayarlayabiliyoruz, bu da aracı park edebilmek için yeterli süreyi sağlıyor”. Arazi şartları ne olursa olsun her durumda konfor sağlanabiliyor. “Bundan önce kullandığım ve hava körüklü eski Renault Premium’umun amortisörlerinin aksine tecrübe ettiğim konfor beni şaşırttı. Taşlık veya çamurlu arazide bile kabin dengeli ve esnek kalıyor”. Tamponlar çelik, yerle arasındaki mesafe yüksek, beşinci teker takviye edilmiş… Bunlar araca güvenlik ve güvenilirlik katan öğeler. Robert Ferrato’ya göre, Renault Trucks C Optitrack şimdilik kusursuz görünüyor. “Kullanımı kolay, yüksek performanslı ve sadece yakıt değil aşınma (lastikler, frenler, debriyaj, vb.) anlamında da ekonomik olacak bir araç istiyordum. Şüphesiz araç daha piyasada yeni ama şu andaki durumda biz araçtan memnunuz ve kullanan müşterilerimiz tekrar istiyorlar!”.
“ARTI ÜRÜN”
OPTITRACK SİSTEMI
Renault Trucks C kamyonun ön tekerleklerine yerleştirilmiş iki hidrolik motor aracın geçici olarak dört tekerden çekiş gücünden yararlanmasını sağlıyor. Kolayca devreye alınan Optitrack sistemi 0 ile 25 km/saat arasında görev yapıyor ve bu hızların dışına çıkıldığında otomatik olarak devre dışı kalıyor. Sistem, Optidriver otomatikleştirilmiş şanzımanla bağlantılı ve Voith hidrolik yavaşlatıcıyla uyumlu. Optitrack böylelikle hem çok amaçlı, hem ekonomik, hem de güçlü, ayrıca tüm tekerleklerden tahrikli bir araçtan daha üstün faydalı yük değerine sahip bir araç kazandırıyor. Renault Trucks C Optitrack kamyonun her yerden geçmesini ve her türlü arazi yapısında güç durumlardan sıyrılmasını sağlayan bir dönüş açısı var.